Musafir di bumi Allah

by | |
Apakah cuma yang telah saya lalui sepanjang penghidupan ini? Adakah saya membawa kebaikan kepada orang lain. Mengapa saya hendak membawa kebaikan kepada orang lain? Adakah kehidupan saya terisi dengan nilai-nilai dikehendaki. Mengapa saya perlu mengisinya? Apakah yang telah saya simpan sebagai bekal sepanjang jangka ini. Apakah yang saya lupa. Apakah yang saya kejar. Apakah tujuan saya. Apakah tujuan saya diciptakan? Masihkah kamu ingat..?

Yang mana banyaknya kenikmatan yang membuatkan kita lalai. Banyak juga kesusahan yang membuatkan kita leka. Kita menemui banyak kejadian di alam ini. Kita tafsirkan dan kita bina juga bermacam-macam yang indah. Ya, ciptaan Allah itu besar dan luas pula ilmunya. Kita laluinya dan bahagiakan hidup kita dengannya. Kita menyayangi dan mencintai. Kita ada perjanjian. Kita hanya musafir di bumi Allah.

Sekadar perkongsian untuk renungan bersama...

0 comments:

Post a Comment